De praktijk | Klachten


Bent u niet tevreden over hoe wij u geholpen hebben?

Om ons werk goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat u ons vertrouwt en dat u zich vrij voelt om uw mening met ons te delen.
Mocht het gebeuren dat u geen goed gevoel heeft overgehouden na een contact met onze praktijk dan horen wij dit graag zo snel mogelijk van u zodat wij dit met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren.Als u ontevreden bent kunt u dit het beste op het moment zelf bespreken. De kans is groot dat we er samen uitkomen. Mocht u dit vervelend of moeilijk vinden, dan kunt u ons klachtformulier invullen. Het klachtformulier is ook aan de balie verkrijgbaar.Na ontvangst van uw klacht neemt de interne klachtencoördinator uw klacht in behandeling en bevestigt de ontvangst van uw klacht. Wij geven schriftelijk, telefonisch of via een persoonlijke afspraak een reactie op uw klacht. Het heeft onze voorkeur om met u in gesprek te gaan om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

 

Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)

Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE) [link https://www.skge.nl/klacht-indienen/huisartsenzorg/klachten/klachtenreglement]. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan proberen te bemiddelen tussen u en de huisartsenpraktijk.
U kunt de klacht indienen via het klachtenformulier op de website van SKGE [link https://www.skge.nl/aanmaken-formulier-prs/klachtindienen]. SKGE is bereikbaar via telefoonnummer 088 0229190
.

Als u er met uw huisarts en bemiddeling door de klachtenfunctionaris van SKGE niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg van SKGE. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op de website van SKGE [link https://www.skge.nl/klacht-indienen/huisartsenzorg/geschillen/geschillenreglement].

 

Advies en bijstand door Adviespunt Zorgbelang                     

Voor informatie, advies en ondersteuning met betrekking tot uw klacht kunt u kosteloos terecht bij Adviespunt Zorgbelang [link https://adviespuntzorgbelang.nl/cliëntondersteuning-gezondheidszorg]. 

Adviespunt Zorgbelang is een initiatief van Zorgbelangorganisaties. Zij komen op voor de belangen van zorggebruikers.

Adviespunt Zorgbelang is op maandag t/m donderdag van 09:00 tot 12:00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0900 243 70 70 (10 cent per minuut) of via het contactformulier [link https://adviespuntzorgbelang.nl/formulier-gezondheidszorg].



Nieuws en mededelingen
Zoutworkshop
Zoutworkshop
Geplaatst: 11 april 2019
Verhoog uw kennis over zout, zoutgebruik en alternatieven. Op donderdag 6 juni 2019 geeft diƫtiste Joyce Coumans een gratis zoutworkshop.

Lees meer
Nieuw huisartsinformatiesysteem
Nieuw huisartsinformatiesysteem
Geplaatst: 11 april 2019
Op vrijdag 24 mei gaan wij over op een nieuw huisartsinformatiesysteem (HIS). In verband met deze overstap kunnen wij bepaalde dagen zeer beperkt afspraken maken.

Lees meer
Klachten van een blaasontsteking? Bel de assistente!
Klachten van een blaasontsteking? Bel de assistente!
Geplaatst: 10 april 2019
Heeft u eerder een blaasontsteking gehad en herkent u de klachten? Dan is het niet meer altijd nodig om de urine na te laten kijken.

Lees meer